Kostkę lodu która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2cm x 2cm x 3cm , wrzucono do pustej szklanki .Jaką objętośc będzie miała woda po stopieniu się tej kostki ?
Mozna przyjąć ze woda otrzymana z lodu ma objętość 10 %.
Jak bym mogła prosić o dokładne obliczenia :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:48:52+01:00
V = a*b*h = 2*2*3 = 12 cm³
woda otrzymana z lodu ma objętość 10 %, czyli
10% z 12cm³ = 1,2cm³

12cm³ - 1,2cm³ = 10,8cm³

Odp Woda będzie miała objętość 10,8cm³


106 4 106
2010-01-30T15:50:44+01:00
V = 2cm x 2cm x 3cm
V = 12 cm^2

12cm^2 - 12 cm^2 x 0,1 = 10,8 cm^2

Odp. Po stopieniu się kostki, woda będzie miała objętość 10,8 cm^2.
102 4 102