Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:27:09+01:00
Prąd Norweski- Główna część wód Golfsztromu (Prąd Norweski) kieruje się na południowy wschód, część zaś jako Prąd Północnoatlantycki płynie w kierunku Wielkiej Brytanii. Tam wody Prądu Północnoatlantyckiego oddają ciepło atmosferze, ogrzewając Europę ( zwany tez "Kaloryferem Europy").
2010-01-30T15:28:38+01:00
Jest to b) prąd norweski innaczej prąd morski, Golfstrom (Prąd Zatokowy).Dzięki niemu na norweskich Lofotach istnieje największa na świecie anomalia termiczna, której wartość dochodzi do +25°C.