Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:40:57+01:00
Borówka - leśna krzewinka strefy umiarkowanej z rodziny wrzosowatych. Borówka czerwona ma liście zimotrwałe, a jej jagody dostarczają witamin. Borówka czernica na zimę traci liście, a jej jagody są lecznicze mają dużo witamin. Borówka bagienna traci liście, a jej jagody są sinoczarne, odurzające.
Chrobotek reniferowy to porost naziemny tworzy zbite darnie w suchych borach sosnowych, niektóre gatunki stanowią pożywienie dla reniferów.
2010-01-30T15:45:54+01:00
Jedną z rolisn żyjących w klimacie umiarkowanym jest olsza szara .
Jej pień jest raczej gładki , o szaro popielatej korze , Pąki okryte 3 łuskami , zawsze suche , osadzone na krótkich trzoneczkach , Kwitnie od marca do kwietnia .