Odpowiedzi

2010-01-30T15:33:17+01:00
Charakteryzuje ją to , że są na niej intersywne procesy termodynamiczne .
Rozwój zachmurzenia jest zahamowany przez promieniaowanie podłoza .
Roczne amplitudy temp nie przekraczają 2ºC ( na nizinach )
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:35:26+01:00
1. Klimat jest ciepły i wilgotny przez cały rok.
2. Stoki gór zwrócone w strone wiatrów wiejących z nad morza otrzymują olbrzymie opady deszczu.
3. W Tutunendo (podnóże kolumbijskich Andów) rocznie spada 11,5 m deszczu - jest to najbardziej wilgotne miejsce na Ziemi.
4. Drzewa w lasach równikowych mają gładkie, ostro zakończone liście, co sprzyja spływaniu po nich wody deszczowej.
5. Piętro pojedynczych drzew sięga 60-80 metrów.
6. Najniższa temperatura to ok. 20ºC, a najwyższa ponad 30ºC.
7. Lasy równikowe spośród wszystkich lasów są najbardziej zagrożone wycięciem.
8. Lasy tropikalne są ważne, gdyż m.in. stabilizują klimat ziemski i regulują cykle wodne.
9. Lasy równikowe są wielkim producentem tlenu i jednocześnie pochłaniaczem dwutlenku węgla.
10. W lasach równikowych rosną "drzewa giganty", np. puchowiec pięciopręcikowy.

2 3 2