Napisz wszystko o "Muszkach Owocówkach" (im więcej tym lepiej !bez błędów bo to drukuje, JAK NAJSZYBCIEJ !!!!!!!!!!!!!!!!) DAM NAJLEPSZE TYLKO CHODZI O CZAS I O TO ŻEBY BYŁO DŁUGIE ! MINIMUM 8 ZDAŃ ! im wiecej zdan tym wieksza szansa na najlepszy ! napisac, nie skopiowac !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T18:10:29+01:00
W środowisku naturalnym owady te spotkać można w pobliżu drzew owocowych, wokół fermentujących owoców (leżących na ziemi), ale przywabiają je także zapachy produktów jak wino, konfitury, dżemy i ocet. Nazwa muszka owocowa pochodzi stąd, iż owady te odżywiają się gnijącymi owocami. Przyciąga je kwas dlatego czasem mówi sie kwasówki. Nie tylko same owoce ale np nastawione wino je przyciąga. Pozornie wygląda że biorą się z znikąd ale one po prostu żyją sobie niezauważalne a dzięki szybkiemu wzrostowi, odporności na środowisko i łatwemu krzyżowaniu bardzo szybko sie rozmnażają co wygląda jak by pojawiały sie znikąd.
Największym odkryciem genetyków u muszki owocówki było stwierdzenie, iż niektóre geny powtarzają się u ludzi. Jednym z takich genów jest gen "p53" odpowiedzialny za hamowanie rozwoju nowotworów. Drosophila melanogaster jest jednym z pierwszych eukariotycznych organizmów, których DNA zostało całkowicie zsekwencjonowane.
Najważniejszą obserwowaną cechą u muszki jest jej kolor oczu:

(A) allel dominujący - warunkujący czerwoną barwę oczu

(a) allel recesywny - warunkujący białą barwę oczu
2010-01-30T18:12:27+01:00
Muszka owocowa (wywilżnia karłówka, Drosophila melanogaster) – niewielki owad (wielkości 2-3 mm) należący do rzędu muchówek. Jest znanym gatunkiem należącym do ważnych bezkręgowych organizmów modelowych, który został użyty przez Thomasa Morgana w jego badaniach nad chromosomowa teorią dziedziczności.
W środowisku naturalnym owady te spotkać można w pobliżu drzew owocowych, wokół fermentujących owoców (leżących na ziemi), ale przywabiają je także zapachy produktów jak wino, konfitury, dżemy i ocet. Nazwa muszka owocowa pochodzi stąd, iż owady te odżywiają się drożdżami żyjącymi na gnijących owocach.
Dzięki łatwej hodowli, prostemu sposobowi krzyżowania oraz szybkiemu wzrostowi (zdolne do rozmnażania po 8-12 godzinach) są one powszechnie stosowane w badaniach genetycznych, a także jako żywy pokarm dla niektórych ryb akwariowych i gadów. Genom muszki (haploid) zawiera ok. 131-165 milionów par nukleotydów a liczba genów wynosi ok. 14 tysięcy. Drosophila posiada jedynie 4 pary chromosomów - po 3 pary autosomów i 1 parę chromosomów płci (XY - samce, XX - samice).
Największym odkryciem genetyków u muszki owocówki było stwierdzenie, iż niektóre geny powtarzają się u ludzi. Jednym z takich genów jest gen "p53" odpowiedzialny za hamowanie rozwoju nowotworów. Drosophila melanogaster jest jednym z pierwszych eukariotycznych organizmów, których DNA zostało całkowicie zsekwencjonowane.
Najważniejszą obserwowaną cechą u muszki jest jej kolor oczu:
(A) allel dominujący - warunkujący czerwoną barwę oczu
(a) allel recesywny - warunkujący białą barwę oczu.
2010-01-30T19:04:01+01:00
Muszka owocowa (wywilżnia karłówka, Drosophila melanogaster) – niewielki owad (wielkości 2-3 mm) należący do rzędu muchówek. Jest znanym gatunkiem należącym do ważnych bezkręgowych organizmów modelowych, który został użyty przez Thomasa Morgana w jego badaniach nad chromosomowa teorią dziedziczności.

W środowisku naturalnym owady te spotkać można w pobliżu drzew owocowych, wokół fermentujących owoców (leżących na ziemi), ale przywabiają je także zapachy produktów jak wino, konfitury, dżemy i ocet. Nazwa muszka owocowa pochodzi stąd, iż owady te odżywiają się drożdżami żyjącymi na gnijących owocach.

Dzięki łatwej hodowli, prostemu sposobowi krzyżowania oraz szybkiemu wzrostowi (zdolne do rozmnażania po 8-12 godzinach) są one powszechnie stosowane w badaniach genetycznych, a także jako żywy pokarm dla niektórych ryb akwariowych i gadów. Genom muszki (haploid) zawiera ok. 131-165 milionów par nukleotydów a liczba genów wynosi ok. 14 tysięcy. Drosophila posiada jedynie 4 pary chromosomów - po 3 pary autosomów i 1 parę chromosomów płci (XY - samce, XX - samice).

Największym odkryciem genetyków u muszki owocówki było stwierdzenie, iż niektóre geny powtarzają się u ludzi. Jednym z takich genów jest gen "p53" odpowiedzialny za hamowanie rozwoju nowotworów. Drosophila melanogaster jest jednym z pierwszych eukariotycznych organizmów, których DNA zostało całkowicie zsekwencjonowane.

Najważniejszą obserwowaną cechą u muszki jest jej kolor oczu:

(A) allel dominujący - warunkujący czerwoną barwę oczu

(a) allel recesywny - warunkujący białą barwę oczu