Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:59:21+01:00
-Bezwzględne podporządkowanie się władcy
-Obrona słabszych i bezbronnych
-Dotrzymywanie słowa honoru
-Obrona wartości religijnych (udział w krucjatach i wyprawach krzyżowych)
-Stosowanie honorowych zasad walki (jeden na jednego)
-Posiadanie wybranki serca i poświęcenie Jej swoich dokonań rycerskich
-Dbałość o dobre imię swojego rodu i herbu
-Przestrzeganie kodeksu rycerskiego
-Przywództwo i bohaterstwo w walce
-Walka z tzw. podniesioną przyłbicą(czyste zasady walki)
-Używanie zwrotów grzecznościowych
100 4 100
2010-01-30T21:47:42+01:00
Kultura rycerska wg mnie to nie udział w bitwach, wojnach itp.


Kultura rycerska moim zdaniem to wszystko to co było wokół rycerza i o nim.
a więc ballady i romanse śpiewane przez trubadurów i truwerów, często układane przez samych rycerzy(np. Ryszard Lwie Serce), Wyidealizowanie stanu rycerskiego przez Kościół, turnieje, legendy arturiańskie.
To powodowało że rycerze jakby starali sie "dociągnąć" doopisywanych ideałów.
rycerze byli "rycerscy" przede wszystkim wobec innych rycerzy.

Nie wiem czy to dobre ;))
Ale zrobiłam
45 2 45
moim zdanie to powinno byc inaczej ale kazdy ma inne polecenie i inne zdanie