Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:58:03+01:00
1. destrukcyjna
- „Pieśń nad pieśniami
- Mitologia- miłość Dejaniry do Heraklesa
- Legendy arturiańskie -Uczucie Lacelota i Ginewry
- J. Bedier "Dzieje Tristana i Izoldy"
- W. Szekspir "Romeo i Julia"
- J.W. Goethe "Cierpienia młodego Wertera"
- J. W. Goethe „Faust
- A. Mickiewicz "Dziady IV"
- F.M. Dostojewski "Zbrodnia i kara"
- B. Prus "Lalka
- M. Kuncewiczowa "Cudzoziemka"
- Z. Nałkowska "Granica"

2, tworcza;
- "Biblia" m-Miłość Oblubienicy i Oblubieńca z "Pieśni nad pieśniami"

- Mitologia - Miłość Odyseusza i Penelopy spełnia się po powrocie do domu.

- "Dzieje Tristana i Izoldy"


- Mickiewicz "Pan Tadeusz"



- Fredro "Śluby panieńskie"


- Orzeszkowa "Nad Niemnem"


- Sienkiewicz "Potop"

- Bułhakow "Mistrz i Małgorzata"
1 5 1
2010-01-30T16:13:22+01:00
Przykładem miłości destrukcyjnej mogą być:
- "Tristan i Izolda"
- "Cyd"
- "Chłopi"
- "Lalka"

Twórcza:
- "Cierpienia młodego Wertera" (twórcza miłość potem przeradza się w destrukcyjną)
- "Konrad Wallenrod"
- "Nad Niemnem"

Tu masz pomocniczy link:
http://sciaga.nauka.pl/index.php/id=index/dept=54/cath=221/sc_id=1389/title=Motyw_milosci_w_literaturze