Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T15:57:29+01:00
Pc = 200 cm²
Pb = 150 cm²
Pc = 2Pp + Pb
200 cm² = 2Pp + 150 cm²
2Pp = 50 cm²
Pp = 25 cm²
Pole podstawy tego graniastosłupa wynosi 25 cm².
11 4 11
2010-01-30T15:57:54+01:00
Pc=2*Pp+Pb
200cm²=2*Pp+150cm²
2*Pp=200cm²-150cm²
2*Pp=50cm²:2
Pp=25cm²
5 2 5
2010-01-30T15:59:42+01:00
Wystarczy skorzystac z ogólnego wzoru na pole powierzchni całkowitej graniastosłupa :)
Pc = 2 Pp + Pb
w zadaniu masz podane Pb = 150 cm²
Pc = 200 cm²

więc teraz wystarczy we wzorze za literki podstawic cyferki i mamy:

Pc = 2 Pp + Pb
200 = 2 Pp + 150
200 - 150 = 2 Pp
50 = 2 Pp I :2
Pp = 25 cm² tyle wynosi pole podstawy tego graniastosłupa

6 4 6