Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kh24
  • Rozwiązujący
2010-01-30T16:10:06+01:00
Masa etanolu = 2*12 + 6*1 + 16 = 46u.
Wzór na kwas karboksylowy: Cn H2n O2
Masa kwasu - 46u.
Masa kwasu bez dwóch tlenów - 46 - 2*16= 14

12*x+2x=14
14x=14
x=1

Jest to kwas metanowy HCOOH
10 3 10
2010-01-30T16:10:20+01:00
Metanolu=46g/mol
CnH2n+1COOH - wzór ogólny kwasów karboksylowych
masa COOH = 45g/mol
46-45 = 1g - czyli wzór musi wynosci HCOOH - kwas metanowy - mrówkowy
7 4 7