Oślica niosła wino i uginają się pod jego ciężarem, skarżyła się mułowi, który jej towarzyszył. Muł rzekł:
-Czemu ty narzekasz, oślico? Gdybym ja wziął jedną z twoich miar, to ładunek mój byłby dwa razy większy od twego, a gdybyś ty wzięła jedną z moich miar, to ja dźwigałbym tyle samo co ty.
Ile miar niosła oślica,a ile muł?

2

Odpowiedzi

2010-01-30T16:05:34+01:00
X - ilość miar które niósł wół
y - ilość miar które niosła oślica

x+ 1 = 2(y - 1)
x - 1 = y + 1
x+ 1 = 2y- 2
x= y+ 1 + 1
x + 1 = 2y - 2
x= y + 2
Równanie drugie wstawiasz do pierwszego
y + 2 + 1 = 2y - 2
y + 3 = 2y - 2
3 + 2 = 2y -y
5 = y
Z równania x = y+ 2
x= 5 + 2 = 7
Odp. Wół wiózł 7 miar a oślica 5.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:10:07+01:00
X-oslica
y-osioł

y+1=2*(x-1)
x+1=y-1
x+1+1=y

podstawiam y do 1 równania
x+2+1=2x-2
x-2x=-2-3
-x=-5
x=5

y=x+2
y=5+2
y=7
2 5 2