Mam z matmy rozwiązać układ równań metodą podstawiania a ja wgl tego nie kapuje ;/
a) taka klamra i x-3y=4 i pod tym -x+6y=1
b) klamra i 2x-4y=6 i pod tym -x+y=1
c) klamra i 2x+3y=4 i pod tym x+2y=3
licze na jakieś odpowiedzi prosze ! ;)

3

Odpowiedzi

2010-01-30T16:12:27+01:00
A) {x-3y=4
{-x+y=1
-2y=5 | :(-2)
y=-2.5

b){2x-4y=6
{-x+y=1 | *2
2x-4y=6
-2x+2y=2
-2y=8 | :(-2)
y=-4


c) {2x+3y=4
{x+2y=3 | * (-2)
2x+3y=4
-2x-4y=-6
-y =-2 | :(-1)
y=2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:34:10+01:00
A)
{x-3y=4
{-x+6y=1
[x=4+3y
[-(4+3y)+6y=1
{x=4+3y
{-4-3y+6y=1
[x=4+3y
[3y=5/:3
{x=4+3y
{y≈1,666
[x=4+3*1,666
[y≈1,666
{x≈8,998
b)
{2x-4y=6/:2
{-x+y=1
[x-2y=3
[-x+y=1
{x=3+2y
{-(3+2y)+y=1
[x=3+2y
[-3-2y+y=1
{x=3+2y
{-y=4/*(-1)
[x=3+2y
[y=-4
{x=3+2*(-4)
{y=-4
[x=-5
[y=-4
c)
{2x+3y=4/:2
{x+2y=3
[x+1,5y=2
[x+2y=3
{x=2-1,5y
{2-1,5y+2y=3
[x=2-1,5y
[0,5y=1/:0,5
{x=2-1,5y
{y=2
[x=2-1,5*2
[y=2
{x=-1
2010-01-30T16:44:15+01:00
Ja ci w tym POMOGĘĘ ;D
historia = np. 2/3
to ułamek ;D
* - razy, iloczyn b) {2x-4y=6 a) {x-3y=4
-x+y=1 /*(-1) -x+6y=1 /*(-1)
{2x-4y=6 {x=4+3y
x=-1+y x-6y=-1
{2(-1+y)-4y=6 {x=4+3y
x=-1+y 4+3y-6y=-1
{-2+2y-4y=6 {x=4+3y
x=-1+y -3y=-5 /:(-3)
{-2y=6+2 /:(-2) {x=4+3y
x=-1+y y=1 2/3
{y=-4 {x=4+3*1 2/3
x=-1-4 y=1 2/3
{x=-5 {x=4+5
{y=-4 y=1 2/3
{x=9
y=1 2/3

c) {2x+3y=4
x+2y=3
{2x+3y=4
x=3-2y
{2(3-2y)+3y=4
x=3-2y
{6-y=4
x=3-2y
{-y=-2 /*(-1)
x=3-2y
{y=2
x=3-4
{x=-1
{y=2


Liczę na Naj ;D