Zadanie 1 .
Rozwiąż równanie i sprawdź
-x + 5(x - 2) = 3(x - 4)

Zadanie 2.
podaj wszystkie liczby naturalne spełniające nierówność :
4( x - ½) - x ≤ 7

Zadanie 3.
Sprawdź czy rozwiązanie równania :
2(x +1) - (x + 5) = 3

należy do zbioru rozwiązań nierówności :
9x + 2 ≥ - 7

Odp:

2

Odpowiedzi

2010-01-30T16:19:00+01:00
1)-x + 5(x - 2) = 3(x - 4)
-x+5x-10=3x-12
4x-10=3x-12
4x-3x=-12+10
x=-2

2)
4( x - ½) - x ≤ 7
4x-2-x≤ 7
3x≤ 7 +2
3x≤9
x≤3
0,1,2,3

3)
2(x +1) - (x + 5) = 3
2x+2-x-5=3
x=6
9x + 2 ≥ - 7
9*6+2≥ - 7
54≥ - 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:23:26+01:00
Zadanie 1
-x + 5(x - 2) = 3(x - 4)
-x + 5x - 10 = 3x - 12
-x + 5x - 3x = -12 + 10
x = -2

Sprawdzenie:
L = -(-2) +5(-2-2)=2+5(-4)=2-20=-18
P=3(-2-4)=3(-6)=-18
L=P

zadanie 2
4( x - ½) - x ≤ 7
4x-2-x≤ 7
3x≤ 9
x ≤ 3

x należy {0,1,2,3}

Zadanie 3
2(x +1) - (x + 5) = 3
2x + 2 - x - 5 = 3
x = 6

9x + 2 ≥ - 7
9x ≥ -9
x ≥ -1

6 ≥ -1 - prawda
należy do tego zbioru