Odpowiedzi

2010-01-30T16:45:27+01:00
Jesli chodzi Ci o literaturę to:
-Przedwiośnie
-Lament Świętokrzyski
-Bogurodzica
-Niemcy
-Powrót posła
-Dziady cz.III
-Rozłączenie
-Elegia o chłopcu polskim
-Do matki Polki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:55:20+01:00
Http://artistheartofnothing.blox.pl/resource/Rheims.gif czy o taki obraz chodzi ..;>

MATKA CIERPIĄCA, MATER DOLOROSA: Jest to pani Rollison, której syn jest torturowany w więzieniu przez carskich oprawców. Kobieta towarzyszy synowi w jego męce, siedzi na progu więzienia, słyszy kroki chłopca:
"Ja głos jego słyszałam uszami własnemi -
Cichy, jakby spod ziemi, jak ze środka ziemi. -
I mój słuch wszedł w głąb muru, daleko, głęboko:
Ach, dalej poszedł niźli najbystrzejsze oko.
Słyszałam, męczono go".
Po domniemanej śmierci syna pani Rollison jest gotowa mścić się na winnych tej zbrodni. Oskarża Senatora z heroiczną odwagą zrozpaczonej matki:
"Tu czuję krew tę samę, tu krew syna mego
...tu, tu jest kat jego!".

W literaturze wystepuje ona w :
- Dziady cz.III
- Do matki Polki
- Powrót posła
- Lament Świętokrzyski
- Bogurodzica
- Niemcy
- Rozłączenie
- Elegia o chłopcu polskim
- Przedwiośnie