Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:44:49+01:00
V = πr²h
h = 10 cm
r = 24/2 = 12 cm
V = π 12² * 10 = 1440π cm³ :)
2010-01-30T16:48:34+01:00
V = π*r²*h
r²= promień do² = 12cm*12cm=144cm
h = wysokość = 10cm
π = 3,14

V= 3,14*144cm*10cm
V= 3,14*1440cm
V=4521,6cm³
Odp.: Jego objętość wynosi 4521,6 cm³
2010-01-30T16:50:36+01:00
Obliczasz ze wzoru na objętość czyli V (patrz załączniki)

r= 12 cm bo s=24cm a r to połowa średnicy
a więc:

V=pi x r(kwadrat) x h

V= pi x 144 x 10

V= 1440pi

pi to w przybliżeniu 3,14 ale jeśli w zadaniu nie podano iż wynik należy zaokrąglić zazwyczaj się tego nie mnoży. Można więc zostawić w postaci 1440pi.