Odpowiedzi

2010-01-30T16:53:01+01:00
Q=c*m*Δt
c(ciepło właściwe)=4200J/kg*⁰C
m(masa)=2kg
Δt(zmiana temperatury)=110⁰C

Q=4200J/kg*⁰C*2kg*110⁰C
Q=924000J=924kJ - wynik
liczę na naj.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T17:03:57+01:00
1) ogrzanie lido od temp. -10 do 0
Q=c*m*różnica T
Q= 2100*2kg*10= 42000J= 42kJ

2)topnienie lodu w temperaturze 0 stopni
Q=ct*m
Q= 335000*2kg=670000J=670kJ

3)ogrzanie wody od 0 stopni do 100 stopni
Q=c*m*różnica T
Q=4200*2kg*100=840000J= 840kJ

4)parowanie wody w twmperaturze 100 stopni
Q=cp*m
Q=2260000*2kg=4520000J= 4520kJ

energia całkowita= 42kJ+670kJ+840kJ+4520kJ= 8072kJ

Odp:Należy dostarczyć 8072kJ ciepła.

PS:
Q-energia
c- ciepło właściwe (wielkość stała)
m- masa
T- różnica temperatur
ct- ciepło topnienia (wielkość stała)
cp- ciepło parowania (wielkość stała)


NA 100% JEST POPRAWNIE!!!
2 5 2