1.Do 10 cm wody dodano 10 cm denaturatu. Po wymierzeniu otrzymano:
a) mniej niż 20 cm sześciennych
b) 20 cm sześciennych roztworu
c) więcej niż 20 cm sześciennych
d) 10 cm sześciennych
ŻĄDANIE:
- chcę obliczenia a nie samą odpowieć a b c czy d Taka odpowieć jest zgłaszana za błędną
- jak nie wiesz nie rób
- zapisuje najlepszą odpowiedź a będzie nią ta, która wytłumaczy mi jak zrobiono to zadanie
PS. z góry dziękuje!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:50:58+01:00
Nie wiem jak to obliczyc postaram się wyjasnic. cząsteczki wody i denaturatu maja rózne wielkości. mniejsze wchodzą w szpary pomiędzy miejszymi i zajmują w sumie mniej miejsca niz osobno. jak nie wierzysz to zrób doswiadczenie wymieszaj kasze i grochem. to działa na tej samej zasadzie

a
2 5 2
2010-01-30T16:54:06+01:00
Odp. a ponieważ po wymieszaniu obydwa składniki roztworu mieszają się. Zjawisko to nazywamy asocjacją. Cząsteczki jednej substancji 'wchodzą' między drugie cząsteczki i jest tak to mniejsza przestrzeń. Więc jeśli połączymy 2 substancje o 10 cm ich centymetry są mniej więcej o połowę tylko wyższe. czyli:
10 cm + 10 cm(czyli tak jakby połowa tego) ~ około 15 cm.
6 4 6
2010-01-30T18:01:28+01:00
Jak wyżej

Zjawisko to nazywamy asocjacją. Można też nazwac zjawiskiem dyfuzji (to jest ogólne bardziej, tyczy się gazów, cial stalych i cieczy. Asocjacja liczy się tylko do cieczy ;p) :> :)

inne zjawiska i co tłumaczą
jak jest liczba przy zjawisku to znaczy że ono uzasadnia:
1- ciała zbudowane sa z cząstek
2- cząstki tej samej substancji są tej samej wielkości, zaś innych substancji różne.
3- istneiją wolne przestrzenie między cząstkami (w tych wolnych przestrzeniach jakby co jest próżnia)
4- cząstki są w nieustającym ruchu ( im cząstki się szybciej poruszają danej substancji, tym temperatura jest większa.)
5- cząstki odzdziałuja na siebie.

zj. kontrakcji, czyi zmniejszanie objętości czieczy z cieczą podczas mieszania. (1,2,3)
Zj. dyfuzji (1,2,3,4,5)
zj. ruchów Browna (1,2,3,4)
zj menisku (przylegania wody do naczynai np. wody po bokach do góry, przy rtęci w dół) (1,5)
zj przylegania (1,5)
zj tworzenia kropli i strumieni przez ciecz (1,5)
zj mieszania (1,3)
zj rozpuszczanai (1,2,3,5)
zj sprężania gazów (1,3,5)
zj osmmozy (1,3,4)

sam na lekcji dodałem z 4 i jeszce jedno, którego nie ma, a można dodac : to, że prąd przechodzi przez wode, ale ziomus od fizyki powiedzial, że to w 3 klasie...
2 4 2