Do charakterystyki poszczególnych grup protistów dopisz odpowiednia nazwę



1.Organizmy jedno i wielokomórkowe samozywne wystepuja glownie w wodzie lub srodowisku wilgotnym ich komórki maja sciany komorkowe
................... ???




2.Posiadaja zdolnośc ruchu sa jednokomórkowe wiele z nich wywołuje choroby
.................???





3.Wystepuja na wilgotnych powierzchniach drewna lub kamieni rozkładają szczatki rosline i zwierzece
......................???????





prosze o pomocc ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T16:54:14+01:00
Odp.1.Organizmy jedno i wielokomórkowe samozywne wystepuja glownie w wodzie lub srodowisku wilgotnym ich komórki maja sciany komorkowe -
to GLONY!!!
odp.2.Posiadaja zdolnośc ruchu sa jednokomórkowe wiele z nich wywołuje choroby
-to PIERWOTNIAKI czyli zwierzęta jednokomórkowe.
odp.3.Wystepuja na wilgotnych powierzchniach drewna lub kamieni rozkładają szczatki rosline i zwierzece
-to ŚLUZOWCE!!!
2 5 2
  • Liu
  • Początkujący
2010-01-30T16:55:27+01:00
Glony
organizmy jedno-i wielokomórkowe , samożywne. Występują głównie w wodzie lub środowisku wilgotnym . Ich komórki mają ściany komórkowe.

Pierwotniaki
posiadają zdolność ruchu. Są jednokomórkowe. Wiele z nich wywołuje choroby.

Grzyby
Występują na wilgotnych powierzchniach drewna lub kamieni . Rozkładają szczątki roślinne
i zwierzęce.
2 5 2
2010-01-30T17:44:15+01:00
1.Organizmy jedno i wielokomórkowe samozywne wystepuja glownie w wodzie lub srodowisku wilgotnym ich komórki maja sciany komorkowe
GLONY !




2.Posiadaja zdolnośc ruchu sa jednokomórkowe wiele z nich wywołuje choroby
PIERWOTNIAKI !





3.Wystepuja na wilgotnych powierzchniach drewna lub kamieni rozkładają szczatki rosline i zwierzece
ŚLUZOWCE !
2 5 2