Odpowiedzi

2010-01-30T17:10:06+01:00
P=pi r^=49pi^ |:pi^
r= √49=7
Obw.= 2* 7pi=6,28*7m=43,96m

3,5km=3 500m

3 500:43,96=79,617834.... w przybliżeniu 80

Odp. 80 okrążeń.
2010-01-30T17:14:46+01:00
Po = π R2
L = 2 π R

P = 49π
πr² = 49π | :π
r² = 49
r = 7 m

L - obwód koła
L = 2π7 = 14π m
π≈3,14
L = 14 * 3,14 = 43,96 m

3,5 km = 3500 m

teraz wystarczy podzielić 3500 m na 43,96 i wyjdzie ilośc okrązen
3500:43,96≈80 okrążeń

Łyżwiarz musi wykonać conajmniej 80 okrążeń :)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-30T17:15:44+01:00
P - pole koła
O - obwód koła
r - promień
P = 49π m²
P = πr²
πr² = 49π /:π
r² = 49
r = √49 = 7 m
O = 2πr
O = 2*π*7 = 14π ≈ 14*3,14 ≈ 43,96 m
dystans do pokonania = 3,5 km = 3500 m
3500 : 43,96 ≈ 79,62

Odp. Musi wykonać co najmniej 80 okrążeń.