Ulubioną zabawą Wacka i Jacka jest rzucanie śnieżkami do celu. Chłopcy ulepili najpierw razem 80 śnieżek.Gdyby Jacek dostał od Wacka 15 śniezek, to miałby ich trzy razy wiecej od niego .Jacek ulepił:

prosze o odpowiedz i rozwiazanie

2

Odpowiedzi

2010-01-30T17:24:22+01:00
X- Jacek
y- Wacek

{x+y=80 ||* -1
x+15y=3y

{-x-y=-80
x-3y=-15
+__________
-4y=-95 ||: -4
y=24

{y=24
x+24=80

{y=24
x=56

Odp.: Jacek ulepił 56 śnieżek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T17:44:19+01:00
X-śnieżki Jacka
y-śnieżki Wacka

x+y=80
x+15=3(y-15)

x+y=80
x+15=3y-45

x=80-y
80-y+15=3y-45

x=80-y
-4y=-140

x=80-y
y=35

x=80-y=80-35=45
y=35

odp:Jacek ulepił 45 śnieżek