A) uczniowie klasy VI wybrali się na czterodniowy rajd pieszy o długości trasy 40km. Pierwszego dnia uczestnicy rajdu przeszli 1/4 całej trasy, a drugiego 2/5 tego, co zostało.Ile kilometrów zostało im jeszcze do przejścia..

b) Ile kilometrów uczniowie przeszli trzeciego dnia, jeśli w ostatnim dniu pokonali tylko 1/2 tego, co przeszli drugiego dnia?

PLISS BARDZO PILNE PROSZE O ODPOWIEDZI Z GÓRY DZIĘKUJE I POZDRAWIAM TYCH CO TO ROZWIĄŻĄ>..

3

Odpowiedzi

2010-01-30T17:39:17+01:00
A)40km*¼=10km
40-10=30km
30km*²/5=12km
30-12=18
b)10km*½=5km
18km-5km=12km
3 3 3
2010-01-30T17:41:04+01:00
A)40km to całosc.
Pierwszego dnia przeszli 1/4 czyli 40:4=10
Drugiego dnia pozostało im 30km bo 40-10=30
30:5=6*2=12. 10+12=22 40-22=18
Obliczenia:
40*1/4=10
40-10=30
30*1/5=6
6*2=12
10+12=22
40-22=18km

b)
18:2=9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T17:44:56+01:00
A)
40:4 = 10
40-10= 30
30:5= 6
ZAMIENIAMY 2/5 NA 12/30
30-12= 18
Odp. Do przejścia pozostało 18 km.
b)
12:2= 6
10+12+x+6= 40
x=40-10-12-6
x=12
Odp.Trzeciego dnia szóstoklasiści przeszli 12 km.
4 4 4