Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T18:17:43+01:00
PYTANIA:


1. Które miejsce pod względem powierzchni państwo świata stanowi Australia?
2. Kto jest głową państwa?
3. Przez kogo została odkryta Australia
4. Jak się nazywa najwyższy szczyt Australii?
5. Jakie jest największe miasto?
6. Jak nazywało się wzniesienie Uluru przed zmienieniem jej nazwy na obecną?
7. Kim są aborygeni?
8. Jak się nazywa największa depresja Australii?
9. W zasięgu jakich stref klimatycznych leży Australia?
10.Jak się nazywa najdłuższa rzeka Australii?
11. Jaki typ wybrzeża jest na południu Australii?
12. Ile większych wysp otacza Australię?
13. Wymień przynajmniej 2 wyspy obok wybrzeża Australi?
14. Gdzie znajdują się największa opera?
15. Jakim oceanami jest oblewana Australia?
16. Jakie morze znajduje się obok Sydnej?
17. Jak się nazywa największe jezioro?
18. Czy linia brzegowa jest urozmaicona?
19. Jak się nazywa największy obszar pustynny?
20. Jaki zwrotnik przecina Australię?

ODPOWIEDZI

1. Australia stanowi 6 miejsce.
2. Głową państwa jest królowa Elżbieta II
3. Została odkryta przez Portugalczyków
4. Najwyższym szczytem jest góra Kościuszki.
5. Największym miastem jest Sydnej.
6. To wzniesienie nazywało się Ayers Rock
7. Aborygeni są pierwszymi mieszkańcami Australii.
8. Jest to Jezioro Eye
9. Leży na terenie stref podrównikowej, zwrotnikowej i podzwrotnikowej.
10. Jest nią Darling
11. Jest to wybrzeże klifowe
12. Tych wysp jest 7
13. Do wyboru: Tasmania, Wyspa Melville'a, Wyspa Kangura, Bathrust Island, Groote Eylandt, Fraser Island, Wyspa Flindersa
14. Znajduje się w Sydnej.
15. Jest oblewana o. Spokojnym, Indyjskim,
16. Jest to morze Tasmana.
17. Jest to Jezioro Eyre
18. Nie, nie jest
19. Te obszar nosi nazwę: Wielka Pustynia Piaszczysta
20. Jest to zwrotnik koziorożca.
6 4 6
2010-01-30T18:28:15+01:00
1.Która część Australii jest najgęściej zaludniona??
odp.wschodnie i południowo-wschodnie wybrzeże
2.Na której półkuli leży Australia?
odp.na południowej i wschodniej.
3.Jaką długość ma linia brzegowa Australi?
odp. 19 tys. km.
4.Średnia wysokość tego kontynentu?
odp. 292m.
5. Najwyższy w szczyt Australii??
odp. Góra Kościuszki
6.ile wynosi rozciągłość południkowa i równoleżnikowa Australii?
odp. południkowa-3150km. równoleżnikowa-4100km.
7.Jakie oceany otaczają Australie?
odp. Jndyjski i Spokojny
8.jak się nazywa największa nizina Australii?
odp. nizina Środkowo-australijska
9.jak jest najwiękasza putynia Australii?
odp.Wielka Pustynia Wiktorii
10.jak nazywali się pierwsi ludzie którzy zasiedlili Australię?
odp. Aborygeni
11.Morza otaczające Australie.
odp.M.Timor, M.Arafura, M.Koralowe, M.Tasmana
12.jakie zwierzęta żyją w Australii??
odp.kangury, strusie, pies dingo, papugi
2 3 2