1.Podaj szerokość geograficzną miejscowości, w której 22 czerwca(przesilenie letnie) Słońce góruje na tej samej wysokości co w Krakowie

2. Statek płynął z Jokohamy do San Francisco. Granicę zmiany daty przekroczył 2 września. Podaj, jaką datę powienien wpisać kapitan statku do dziannika pokładowego po 2 września.

2

Odpowiedzi

2010-01-31T14:45:09+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T14:49:24+01:00
1.
Kraków = ok. 50st. N
fi = 50st. - 2 x 23st.27min. = 3st.6min S

To tak na skróty ;)

Normalnie:
hK = 90st. - 50st. + 23st.27 = 63st.27min.
h = 90st. - fi - 23st.27min.
fi = 66st.33min. - h
fi = 66st.33min. - 63.27min.
fi = 3st.6min. S