Odpowiedzi

2010-01-30T17:53:42+01:00
Liczba 2 złotówek = x
liczba 1 złotówek = y
liczba 0,5 złotówek = z
liczba 0,2 złotówek = 10
2*x+y+0,5z+2=32 jest tak bo ja nie obliczam liczby monet w tym przypadku ale kwote.
x=2y
po podstawieniu
5y+0,5z=30
y=5 wtedy z=10
y=4 wtedy z=20
y=3 wtedy z=30
y=2 wtedy z=40
y=1 wtedy z=50

odp:
10+5+10+10=35
8+4+20+10=42
6+3+30+10=49
4+2+40+10=56
2+1+50+10=63
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:05:00+01:00
32 zł -> 2zł, 1 zł, 50gr, 20 gr

20gr - 10 sztuk -> 2zł
50gr - 2x sztuk
1zł - x sztuk
2zł - 1/2x sztuk


10*0,2+2x*0,5+1x+2*1/2=32zł
2+x+x+x=32
3x=30
x=10

ilość monet -> 10+2*10+1*10+1/2*10=45
Odp. W skarbonce było 45 monet.