Wyznacz rozwartości pozostałych kątów:
a) trójkąta równoramiennego o kącie między ramionami 40 stopni

b) trójkąta równoramiennego o kącie przy podstawie 40 stopni

c) równoległoboku o kącie ostrym 52 stopni

d) trapezu prostokątnego o kącie ostrym 69 stopni

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:04:18+01:00
A) 180° - 40°=140° 140:2=70°

b) 180°- (40° x 2)= 180°-80°=100°

c) 360°-(2 x 52°)= 360° -104°=256° 256°:2= 128°

d) 180°- 69°=109°
1 3 1
2010-01-30T18:08:12+01:00
A)180*-40*=140*
140*:2=70*

pozostałe kąty mają po 70*

b)1kąt przy podstawie =40* czyli 2 kąt przy podstawie również musi mieć 40*
180*-(40*+40*)=180*-80*=100*

kąt między ramionami ma 100*

c)równoległobok ma 2 takie same kąty ostre i 2 takie same kąty rozwarte:
52*,52*---->to kąty ostre
360-(52*+52*)=360-104*=256*
256:2=128*

kąty w tym równoległoboku mają miary:52*,52*, 128* i 128*

d)trapez prostokątny ma 2 kąty proste--->czyli 2 kąty pa 90 *
3kąt-69*
4kąt=360*-(90*+90*+69*)=360*-249*=111*


1 1 1