Odpowiedzi

2010-01-30T18:20:20+01:00
Nie widac wymiarow stolu.
Jednak wytlumacze ci, jak je zrobic.
Najpierw musisz Obliczyc pole kwadratu, czyli tego srodka.
Masz podane wymiary wiec nic trdunego, mnozysz bok razy bok.
Nastepnie zaczynaja sie schody (ruchome wiec nic sie nie boj^^)
Gdy zlaczysz dwie polowy kola (gora i dol kola) powstanie cale kolo, wiec wyliczyc trzeba tylko pole kola.
masz podana srednice, wiec wystarczy podzielic ja na 2 (zeby wyliczyc promien) i podmienic to wzoru.
To znaczy jezeli srednica to 10, dzelisz na 2 = 5. czyli promien rowna się 5. (r=5) podkladasz do wzoru (P= IIr2 [co oznacza P= pi r kwadrat:P]) czyli P=II5kwadrat czyli P=25 pi :P i dodajesz.
jezeli ma wyjsc pelny wymiar (bez pi) to mnozysz pole kola razy 3.14.

nie rozumiesz czegos to napisz na priv:P
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:20:41+01:00
Pole prostokąta

Pp=2m*1,5m=3m²

Pole koła
Pk=π*r²
r=1m
P=π*1m²

Pole stołu
Ps=Pp+Pk=3m²+πm²=(3+π)m²
2 5 2