Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:31:16+01:00
H- wysokość ostrosłupa
h-wysokość ściany bocznej

P_ściany=96:4=24
24=1/2*a*h=1/2*6*h
24=3h |:3
h=8 [dm]

1/2*a=1/2*6=3

H^2=h^2-(1/2*a)^2
H^2=8^2-3^2=64-9=55
H=pierw(55)

V=1/3*P_p*H
V=1/3*6^2*pierw(55)=1/3*36*pierw(55)
V=12*pierw(55) [dm^3]

2010-01-30T18:31:58+01:00
H- wysokosc ostroslupa
h-wysokosc sciany bocznej

P=a^2+4*(1/2)ah
96=36+12h
h=5dm

H^2+((1/2)a)^2=h^2
H^2+9=25
H=4dm

V=(1/3)a^2H
V=(1/3)36*8=96dm