Odpowiedzi

2010-01-30T18:28:11+01:00
Zespół zjawisk fizycznych związanych z polem magnetycznym, wytwarzane przez prąd elektryczny lub materiały magnetyczne.
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:40:36+01:00
1. magnes - przyciąga szpilki, gwoździe
2. kompas - jego częścią jest igła magnetyczna
3. igła magnetyczna - służy do badania pola magnetycznego magnesów
4. solenoid - inaczej cewka lub zwojnica
5. biegun - może byc północny lub południowy
6. elektromagnes - cewka z rdzeniem
7. prąd elektryczny - płynie przez przewodnik
8. rdzeń - niezbędny element elekrtomagnesu
9. pole magnetyczne - wytwarzane jest przez przewodnik z prądem
12 4 12