Odpowiedzi

2010-01-30T18:43:23+01:00
1. oratorium nie ma akcji scenicznej (a opera ją ma)
tak jak opera oratorium składa się z trzech części podzielonych na akty i sceny
2. Haendel-oratorium "Mesjasz"
Bach-"Oratorium wielkanocne", "Oratorium na Boże Narodzenie"
Bach-"Pasja wg św Jana", "Pasja wg św. Mateusza
Bach kantata „Gott ist mein Konig” (Bóg jest moim królem)
Monteverdi-opera "Orfeusz"
3.w sumie jest to muzyka godna uwagi choćby dlatego że jednym z instrumentów na których wówczas dużo grano, były organy, na których lubię grać, cóż mogę więcej na ten temat powiedzieć
muzykę baroku nie gra się legato i to stanowi pewne utrudnienie w grze, przynajmniej dla mnie, bo większość utworów gram legato, a tu nagle taka zmiana :)
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T20:26:15+01:00
1. Opera to utwór świecki, tekst jest śpiewany, tematyka mitologiczna, występuje solista, chór, orkiestra oaz opera łączy wszystkie formy: teatr, balet, muzyka, literatura. sztuki plastyczne, natomiast oratorium to utwór świecki gdzie jest narrator jak również soliści i chór.
2."Aria Orfeusza z opery Orfeusz"- Claudio Monteverdi
"Tamburetta"- Adam Jarzemski
"Alleluja z oratorium Mesjasz"- Jezry Fryderyk Haendel
"Wiosna z 4 pór roku"- Antonio Vivaldi
"Pasja według św. Jana", "Pasja według św. Mateusza"- Bartłomiej Pękiel
3. No a tutaj możesz napisać że pojawiła sie różnorodność, bo byla polifonia i homofonia. No i nie wiem

mam nadziej ze pomoglam
20 3 20