Przeczytak tekst i podaj 4 argumenty, ktorymi przekonasz kogos kto pali papierosy aby rzucil palenie



spalanie w wysokiej temperaturze tytoniu jest procesem chemicznym. w jego wyniku powstaje wiele groznych trucizn. dym tutoniowy sklada sie z prawie czterech tysiecy zwiazkow chemicznych w tym ponad 40 to substancje rakotworcze. na przyklad w dymie znalezc mozna m.in. polon ( pierwiatek promieniotworczy), kadm (rakotworczymetal cieżki ). Wszystkie wprowadzone sa do najglebszych zakamarkow organizmu palacza , ale takze do organizmu wszystkich ktorzy przebywaja w srodowisku zanieczyszconym dymem. wymuszony kontakt z dymem moze prowadzic nie tlko do łzawienia oczu , alergii , kaszlu ale rozniez do wielu innych powaznych chorob. takze płod w łonie matki ,,pali'' wraz z nia. Dzieci takie rodza sie o 200-300 gramow lżejsze, wolniej rozna, a tym samym sa gorzej przygotowane do zycia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:33:05+01:00
1. Wiele związków rakotwórczych, które mogą się przyczynić do rozwinięcia się nowotworu
2.Zagrożenie dla płodu matki, dzieci rodzą się chore.
3. Przyczyna alergii
4. Szkodliwość na otoczenie
95 4 95
2010-01-30T18:35:18+01:00
-wiele groźnych trucizn
-dym tytoniowy zawiera 40pierwiastków substancje rakotwórcze
-wywołuje alergie,łzawienie oczu kaszlu ale rozniez do wielu innych powaznych chorob
-matki w ciąży czyli i dzieci w łonie palą i są narażone na śmierć
55 2 55
2010-01-30T18:35:47+01:00
1 dym z papierosa jest trucizną dla palacza i środowiska
2 dym powoduje również choroby rakotwórcze i wiele innych chorób
4 dym dosataje sie do organizmu palacza
3 kobiety w ciąży palac zagrazaja rowniez tak samo dla dziecka
mysle ze dobrze
70 4 70