Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:34:37+01:00
A=dl. krotszej

(a+3a)*h*0,5=4a*2,5=10a
10a=80
a=8
3a=24

czyli 8 i 24cm
  • mAST
  • Rozwiązujący
2010-01-30T18:37:02+01:00
Założmy, że "x" to krótsza podstawa

PoleTrapezu=((x+3x)*h)/2
80cm²=2x*5cm
x=8cm

Krótsza podstawa = 8 cm

Dłuższa podstawa = 24 cm
2010-01-30T18:38:04+01:00
Górna podstawa 3x
dolna podstawa x
wysokość 5cm
pole 80cm^

P=0,5(a+b)*h

80cm^=0,5(3x+x)*5cm
80cm^=4x*2,5
4x=80cm^:2,5cm
4x=32cm |:4
x=8cm

górna podstawa 24cm
dolna podstawa 8cm