Proszę o pomoc. Nie rozumiem tego zadania, napiszcie mi to w miare dokladnie zebym wiedzial o chodzi. ;]


1. Uczniowie obserwowali ruch samochodu - zabawki i zaznaczali jego kolejne położenia w kolejnych sekundach trwania ruchu. Wyniki pomiarów umieścili w tabeli:

(Tu powinna byc ta tabela, ktora jest potrzebna do wszystkich zadan i jest na dole jakby ktos nie wiedzial )

Oblicz kolejne odcinki drogi, które ciało przebywa w kolejnych sekundach ruchu. Uwzgledniając, że położenie ciała zoastało wyznaczone z dokładnością do 1 cm, odpowiedz na pytanie, czy ruch tego samochodu mozemy uznawać za ruch jednostajny prostoliniowy. Odpowiedz uzasadnij.

2. Karzystając z tabeli do zadania 1, sporzadż wykres zależnosci położenia ciała do czasu.

3. Na podstwaie tabeli do zadania 1, oblicz predkość samochodu zabawki.

Z gory dziekuje.!

2

Odpowiedzi

2010-01-30T19:01:48+01:00
1.Uczniowie obserwowali ruch samochodu względem zabawki (układu odniesienia). I zaznaczali ile pokonał w danych odstępstwach czau.

7 sekunda- 1.75m
8s- 2m
9s- 2.25m
(to po prostu idzie w czasie 1 sekundy 0.25 metra)

2. wykres zależności drogi od czasu- załącznik!!!

3.v=s/t
v=4m/1s= 4m/s(metry na sekundę)


Liczę na naj:)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T19:06:32+01:00
1. Uczniowie obserwowali ruch samochodu - zabawki i zaznaczali jego kolejne położenia w kolejnych sekundach trwania ruchu. Wyniki pomiarów
umieścili w tabeli:

Oblicz kolejne odcinki drogi, które ciało przebywa w kolejnych sekundach ruchu. Uwzgledniając, że położenie ciała zoastało wyznaczone z dokładnością do 1 cm, odpowiedz na pytanie, czy ruch tego samochodu mozemy uznawać za ruch jednostajny prostoliniowy. Odpowiedz uzasadnij.

Tabela wyników pomiarów wskazuje, że samochód-zabawka w każdej sekundzie przemieszczał się o 0,25 m, czyli o 25 cm. Odległości od jakiegoś punktu były mierzone w linii prostej, stąd prawdopodobieństwo, że był to ruch prostoliniowy. Ponieważ odcinki przebyte w każdej sekundzie ruchu miały tą samą długość, więc samochód-zabawka poruszał się ze stałą prędkością. w sumie oznacza to, że jego ruch możemy uznać za jednostajny prostoliniowy.

2. Karzystając z tabeli do zadania 1, sporzadż wykres zależnosci położenia ciała do czasu.

Nie mam możliwości narysowania tego, więc napiszę tylko, jak to zrobić:
a) Narysować układ współrzędnych
b) Na pionowej osi zaznaczyć co 1 cm jednostki i wypisać przy nich po kolei wartości z dolnego wiersza tabeli (6 wartości przy 6 punktach na osi), u góry osi napisz jednostkę, czyli [m]
c) Na poziomej osi też co 1 cm zaznacz jednostki i wypisz wartości z górnego wiersza tabeli (analogicznie jak w tamtej osi), jednostką jest [s]
d) Znajdź punkty o współrzędnych podanych w tabeli i wyraźnie je zaznacz.


3. Na podstwaie tabeli do zadania 1, oblicz predkość samochodu zabawki.

Wzór na prędkość w ruchu jednostajnym prostoliniowym to:

V = s/t

gdzie:
V - prędkość
s - droga
t - czas

Weźmy np. pierwszy pomiar z tabelki:

s = 0,25 m
t = 1 s

V = 0,25 m/s
4 4 4