Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T18:56:27+01:00
Wzór na pole trapezu to: a+b/2*h
a=28
b=10
h=? h- można obliczyć z twierdzenia pitagorasa.
15²=9²+h²
h=225-81
h=√144
h=12
teraz podstawiamy. : 28+10*12/2
P=74cm²

Jak nie będziesz czegoś rozumiała, to pisz na priw.
2010-01-30T21:55:29+01:00
Oblicz pole trapezu równoramiennego mając dane długości boków : 28 cm . 10 cm . 15 cm . 15 cm .

a=28cm
b=10 cm
r=15cm

P=1/2(a+b)*h

h policzysz z tw. Pitagorasa, ale najpierw trzeba obliczyć kawałek podstawy (x) po odcięciu go wysokością

x=(a-b):2
x=(28-10):2
x=9 cm

x²+h²=r²
9²+h²=15²
h²=225-81
h²=144
h= 12 cm

P=1/2(28+10)*12
P=38*6
P=228 cm²
1 5 1
2010-01-30T22:59:02+01:00
Pole trapezu: (a+b)* h* 1/2
Brakuje nam tylko h - ale możemy obliczyć z tw. Pitagorasa - przeciwprostokątną będzie wtedy ramię trapezu, podstawą trójkąta różnica między dłuższą a krótszą podstawą trapezu podzieloną przez dwa
28 - 10 = 18
18 : 2 = 9

Teraz liczymy:
c² = a² + b²
15² = 9² + b²
b = 225 - 81
b = √144
b = 12

b = h

I liczymy sobie pole: (28 + 10) * 12 * 1/2 = 38 * 12 * 1/2 = 228 cm²