Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T19:13:41+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T19:18:27+01:00
Sześcian to taka figura geometryczna, która składa się z 6 takich samych kwadratów. Obliczając pole jednego z nich i mnożąc razy 6 otrzymujemy pole sześciany
NP:Sześcian w podst. ma kwadrat o boku 2cm.
Liczymy pole kwadratu (a²)
2²=4cm²<pole jednego kwadratu
6*4=24cm²<-- pole całego sześcianu

Prostopadłościan to graniastosłup, którego wszystkie ściany są prostokątami.
Liczymy pole podstawy (a*b) i mnozymy go przez 2. <---- Pole podstaw
Następnie liczymy pole powierzchni bocznej, czyli mnożymy przez 4 pole jednego prostokąta.
dodajemy pole podstaw i pole powierzchni bocznej i otrzymujemy pole całego prostopadłościanu.:P

MAM NADZIEJE ŻE POMOGŁEM I LICZĘ NA NAJ:)