Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T19:23:34+01:00
REWOLUCJA BURŻUAZYJNA

- rozruchy w mieście wywołane przez biedotę
- 28 04 1789 formalne powstanie na przedmieściu Saint - Antoine
o tłum niszczy manufaktury
o walka z wojskami królewskimi
o kilkuset zabitych i rannych
o przejaw zdecydowanej chęci walki z istniejącym stanem rzeczy

2. REWOLTA UPRZYWILEJOWANYCH
- XVIII wiek koniec walki z feudalizmem
- na tronie Ludwik XV - beznadzieja
- monarchia absolutna to przeżytek
- potrzebny byłby chyba geniusz - król
- nim nie jest Ludwik XVI
o słaby
o ograniczony
o Maria Antonina - żona - nie lubiana bardzo
o afera naszyjnika
o kompromitacja monarchy
- przegrana w wojnie siedmioletniej
o pozbawienie kolonii
o słabość militarna
o deficyt budżetowy
o Turgot usiłuje zmniejszyć wydatki dworu
o nie podoba się to szlachcie ani Marii Antoninie
o Turgot zdymisjonowany => Necker

o La Fayette widzi konieczność zwołania stanów generalnych by nałożyć na wszystkich podatek

o parlament unieważnia zapis króla o podatku gruntowym

o za to zostaje wygnany do Troyes

- wzburzenie po odmowie pomocy dla Holandii

- siłowe rozbicie opozycji

- reformy procesu karnego spotykają się z oburzeniem

- lud widzi w nich samowolę

- rozruchy

- ogólny sprzeciw m.in. duchowieństwo - wszyscy są przeciwni dworowi
- REWOLUCJA ARYSTOKRATYCZNA
o wykazanie ze król bez pieniędzy ma związane ręce
o tylko przy pomocy deficytu można atakować absolutyzm królewski
o król nie może liczyć na wojsko
o Ludwik XVI jest zbyt mało energiczny by narzucić ludowi swa wole
- punkt wyjścia dla opozycji burżuazyjnej
- ponowne powołanie Neckera
o cofa poprzednie reformy
o zapożycza się w bankach na 82 mln liwrów
o nie udaje się zmuszenie klas wyższych do płacenia podatków
- konieczność zwołania stanów Generalnych
- nie wiadomo za bardzo jak - ostano w 1614
o szlachta i kler chce by było tak samo jak w 1614
o sprzeciw mieszczaństwa - za mało ich przedstawicieli
o żądanie by liczba deputowanych stanu III była 2 x większa
o zgodzono się na żądania burżuazji
o 24 01 1789 ogłoszenie zwołania stanów generalnych na 1 maja do Wersalu
- porażka dyplomatyczna Francji 1788

3. STANY GENERALNE. UTWORZENIE KONSTYTUANTY
- wybory do SG w atmosferze ogólnego podniecenia
- doniosłość chwili, która może zadecydować o zmianie ustroju
- państwo przechodzi poważny kryzys społeczny
- zachwianie się gospodarki
- regulamin wyborów do SG
o szlachta i kler wybiera delegatów bezpośrednio na swoich zebraniach wyborczych
o stan III obowiązuje głosowanie pośrednie
o dwustopniowe na wsi i trzy stopniowe w mieście
o wyborcy dają wybranym przez siebie deputowanym wykazy swych skarg, potrzeb i życzeń

- propaganda Ludwika Filipa, loży masońskich
o domaganie się ograniczenia absolutyzmu
o sprawiedliwych podatków
o wolności słowa
o skasowania cenzury
o konstytucji
o ograniczenia władzy biskupów
o skasowania bezużytecznych klasztorów
o ograniczenia sum pieniędzy wysyłanych do Rzymu
2010-01-30T19:24:10+01:00
Nie wiem dokladnie o co tobie chodzi.

moze o to:

FEUDALIZM
szlachta
|
\/
zyje z upraw ziemi
/\
|
chłopi

KAPITALIZM
burżuazja >>> przemysl <<< miszczanie


SOCJALIZM
robotnicy >>>wszyscy pracuja



UWAZAJ NA TO WYZEJ BO PEWNE SKOPIOWANE Z INTERNETU !
NA 1oo % !
2010-01-30T19:26:46+01:00
Okres : Największe wpływy: Rządy sprawują :
V - VI 1789 Król Król i Stany Generalne

1789-91 bogate mieszczaństwo Zgromadzenie Narodowe
i król

1791-92 średnie mieszczaństwo Zgromadzenie Ustawodawcze
i król

1792-95 lud paryski Konwent Narodowy
pod wodzą Robespierre'a

1795-99 bogate mieszczaństwo Dyrektoriat