Cześc mam zadanie nie za długie. potrzebuje około 4 - 5 zdan do każdego pytania. tylko z sensem. nie musza być wszystkie pozdrawiam.
daje naj ;)

1. czym dla Chrześcijan jest Eucharystia?
2. dlaczego Eucharystia jest źródłem życia chrześcijańskiego?
3. Co sprawia Eucharystia w życiu Chrześcijan?
4. Jakie są warunki godziwego przyjęcia Komuniii św.?
5. Jakie są postawy wiernych podczas Eucharystii (stojąca lub siedząca). opisz jedna (krótko).
6. na jakiej podstawie możemy twierdzić, że Eucharystia jest zadatkiem życia wiecznego?

3

Odpowiedzi

2010-01-30T19:40:13+01:00
1. Dla Chrześcijanina Eucharystia to przyjęcie Pana Boga do swojego serca.
2.Przez spożywanie Eucharystii jednoczymy się z Bogiem

4. Godne przyjęcie Komuni jest wtedy kiedy nasze serca są czyste czyli kiedy przystąpimy do spowiedzi
5. Gdy jest odczytywane Słowo Boże trzeba stać myślę że dlatego aby dobrze się wsłuchać a również aby oddać szacunek
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T19:46:31+01:00
1. Eucharystia jest dla chrześcijanina pokarmem dla duszy, w której jest skryty Pan Jezus.
Chrystus mówi ; Jeśli nie będziecie pożywać Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieć życia w sobie. (J, 6,53)

2.Ponieważ pomnaża w nas i zachowuje życie Boże.

3. Jednoczy nas z Panem Jezusem.
pomnaża w nas i zachowuje życie Boże.
Osłabia w nas złe skłonności.
Utwierdza nas w dobrych postanowieniach i uczynkach.
Stanowi zadatek życia wiecznego i zapewnia nam zbawienie.

4. Warunki godziwego przyjęcia komunii świętej :
*bycie w stanie łaski uświęcającej.
*Zachowanie postu eucharystycznego (wstrzymać się od pokarmu i napojów jedną godzinę przed komunią świętą)
*Zachowanie szczególnego skupienia.
*Należy obudzić w sobie intencję i gotowość przyjęcia Pana Jezusa

5.Stojąca. Podczas przyjmowania komunii należy przyjąć postawę stojącą. gdy zbliża się do nas Jezus w eucharystii przyklękamy następnie wstajemy i w pełnym skupienia. (bez żadnego wiercenia się itp.) przyjmujemy komunię.Wyrażamy przez to nasz szacunek.

6.Komunia święta jest jednym z zadatków zbawienia. Jeśli przestrzegamy 10 przykazań bożych żyjemy w zgodzie chodzimy do spowiedzi i przyjmujemy komunie możemy być zbawieni.
a komunia święta jest jednym z argumentów dzięki, którym możemy zostać zbawieni.


Mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłam ;)
Pozdrawiam.
1 5 1
2010-01-30T21:33:23+01:00
1. Dla Chrześcijanina Eucharystia to przyjęcie Pana Boga do swojego serca i pamietanie o nim kazdego dnia i nocy.
2.Przez spożywieniem i piciem Eucharystii jednoczymy się z Bogiem
3 nie wiem
4. nie wiem
5. gdy jest odczytywane slowo boze powinnismy stac dlatego ze szanujemy swoja religie i nic sie nie stanie nam przez chwilke
2 2 2