Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T20:17:12+01:00
Liście są bardzo ważnym elementem w budowie rośliny. Dzięki nim roślina może przeprowadzać fotosyntezę, która jest jej główną czynnością zyciową. To złożony proces, w którym z wody i dwutlenku węgla, przy udziale światła jest wytwarzana glukoza. Reakcje te przebiegają głównie w liściach, ponieważ ich komórki zawierają chloroplasty-a w nich znajduje się chlorofil,zielony barwnik pochłaniający światło. Aby liście mogły rozpocząć proces fotosyntezy musi wniknąć do nich dwutlenek węgla, co umożliwiają aparaty szparkowe znajdujące się na dolnej stronie liścia umożliwiają one również przepływ innych gazów także tlenu. Powierzchnia liścia jest duża, ciemniejsza barwa górnej strony sprawiają że roślina pochłania więcej substancji potrzebnych do fotosyntezy.

liczę na naj....
1 3 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T20:40:05+01:00
Liście służą do;
-wymiany gazowej
-parowania
-asymilacji dwutlenku węgla
-magazynowania składników pokarmowych /cebula /
-obrony /kaktus /
-pułapki/do łapania owodów /
Układ liści na łodydze nazywamy ulistnieniem.Ulistnienie może być:
-skrętoległe /wierzba /
-okółkowe /moczarka kanadyjska /
-naprzeciwległe /pokrzywa /
Liść sklada się z blaszki liściowej,ogonka,unerwienia utworzonego przez wiazki przewodzące.
Budowa zewnętrzna liścia:ogonek liściowy,unerwienie,brzegi blaszki,blaszka liściowa ,wierzchołek liścia.
3 3 3