Dźwięk w powietrzu w jednej sekundzie przebywa drogę 340 m. Wiedząc, że przebyta droga jest wprost proporcjonalna do czasu trwania ruchu , oblicz , po jakim czasie dźwięk dzwonu Zygmunta na Wawelu dotrze na kopiec Kościuszki oddalony od Wawelu o 3,06 km

2

Odpowiedzi

2010-01-30T20:08:23+01:00
3,06 km =3060m
3600m:340m=9s

mam nadzieję,że pomogłem :)
30 3 30
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T21:35:46+01:00
Cześć :-)
3,06 km = 3060 m
Układamy i rozwiązujemy proporcję:
340 m - 1 s
3060 m - x s
340x = 3060
x = 9 (s)
Odp.: Dźwięk dzwonu Zygmunta dotrze w czasie 9 sekund.
57 4 57