Odpowiedzi

2010-01-30T19:57:59+01:00
Z zadania wynika promień r =4 a wysokość h=8
przekrojem osiowym walca jest prostokąt o długości jednego boku równym wysokości walca a drugi jest równy 2razy promień
(2r)²+h²=d²
(2*4)²+8²=d²
8²+64=d²
64+64=d²
d²=128
d=8√2
d- długość przekątnej

ODP. Długość przekątnek wynosi 8√2
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T19:58:34+01:00
Wysokość walca - h = 8cm
szerokość podstawy przekroju osiowego - 2r = 8cm
przekątna przekroju - x

Z tw. Pitagorasa:

x²= (2r)² + 8²
x²=128
x=√128
x=8√2

17 4 17