Odpowiedzi

2010-01-30T19:53:12+01:00
105% - 6,3
100% - x

105x - 630
x - 6

Odp.Prosze kosztował 6zł
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T19:55:06+01:00
Dane:
Cena proszku po podwyżce 6,30zł
podwyżka 5%

Rozwiązanie:(na proporcjach)
6,30 -- 100%
x -- 5%

x = (5% * 6,30) : 100% = 31,5 : 100 = 0,315
(oczywiście tu się procenty skracają - lepiej by to wygladało pod kreska ułamkową, al niestety nie da się tak zroić :D)

6,30 - 0,315 = 5,985 co w przybliżeniu wynosi 5,99 zł ;)

Odpowiedź: Proszek "Zwykły" przed podwyżką kosztował 5,99zł
1 5 1
2010-01-30T19:58:54+01:00
X-koszt proszku przed podwyżką

105% - 6,3
100% - x

105x = 630 /:105
x - 6

Odp. Proszek kosztował 6zł.
2 3 2