Zuzia przygotowuje kary do wymyślonej gry. Każda karta ma kształt prostokąta podzielonego na 9 jednakowych mniejszych prostokątów. Małe prostokąty są albo zamalowane albo puste. Zuzia chce , aby każda jej karta miała taki wzór, że po odwróceniu karty do góry nogami wzór wygląda tak samo.Cała talia składa się ze wszystkich możliwych kart spełniających warunek postawiony przez Zuzię.
a) Ile jest w talii Zuzi takich kart, na których zamalowane są 2 prostokąciki?
b) Ile jest kart w talii Zuzi?

2

Odpowiedzi

2010-01-30T20:09:53+01:00
Http://matma4u.pl/lofiversion/index.php/t1733.html

tu jest odp na Twoje zad. :))
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T20:25:28+01:00
Wydaje mi się, że najlepszą metodą jest rozrysowanie tych kart (załącznik).
a) 4
b) 30
Mam nadzieję, że są wszystkie :)
2 4 2