Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T20:38:05+01:00
X- waga słonia(kg)



999
x = ------- x + 1,5
1000

999
x - ------ x = 1,5
1000


1
------ x = 1,5 /*1000
1000

x=1500 (kg)


te liczby 999 i 1000 mają się składać w ułamki ; )


18 2 18
2010-01-31T00:53:56+01:00
Mały słoń waży 999/1000 tego, co waży i jeszcze półtora kilograma. Ile waży słoń? Rozwiąż za pomocą równania!

czyli ta 1/100 wagi słonia to 1,5kg
czyli cała waga to 1000*1,5kg=1500kg=1,5 tony

a równanie:
x=999/1000 x+1,5
1/1000 x=1,5
x=1500kg=1,5 t
59 4 59
2010-01-31T01:36:48+01:00
X-waga słonia


999/1000 x +1,5=x
1,5=x-0,999x
1,5=0,001x /:0,001
x=1500kg
9 4 9