UKŁADY RÓWNAŃ

1)Zapisz dowolny układ równań, który spełnia para liczb x=2 i y=4 oraz para x=-1 i y=0.

2)Dwaj handlarze wielbłądów, Hasan i Ali, postanowili sprzedać swoje wielbłądy i zostać handlarzami owiec. Na bazarze dostali po 10 drahm za każdego wielbłąda. A otrzymane pieniądze kupili owce, po 6 drahm za sztukę, i jednego muła za 4 drahmy. Gdy wracali z bazaru, Hasan powiedział:
-Moglibyśmy zostawić dla siebie chociaż dwa wielbłądy.
-Ale wtedy kupilibyśmy o połowę owiec mniej i zabrakłoby nam dwóch drhm na muła- odpowiedział Ali.
Ile owiec kupili Hasan i Ali?

Bardzo proszę o szczegółowe obliczenia i opis krok po kroku.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-30T20:28:21+01:00
2.
cena wielbłąda --- 10 drahm
cena owcy --- 6 drahm
cena muła --- 4 drahmy
w --- ilość wielbłądów, które mieli Hasan i Ali
o --- ilość owiec, które kupili Hasan i Ali
1 --- ilość mułów, które kupili Hasan i Ali
_
|10×w = 6×o + 4×1
|10×(w-2) = 6×(o÷2) + 4×1 -2
-
_
|10w = 6o + 4
|10w - 20 = 3o + 2
-
6o + 4 - 20 = 3o +2
6o - 16 = 3o +2
3o = 18 /÷3
o = 6
Odp: Hasan i Ali kupili 6 owiec.




1. x=2 i y=4


2x-16y=-60
4x+5y=28


x=-1 i y=0.



6x+y = -6
20y-5x = 5
2 1 2
2010-01-30T20:30:11+01:00
2 zad
cena wielbłąda --- 10 drahm
cena owcy --- 6 drahm
cena muła --- 4 drahmy
w --- ilość wielbłądów, które mieli Hasan i Ali
o --- ilość owiec, które kupili Hasan i Ali
1 --- ilość mułów, które kupili Hasan i Ali
_
|10×w = 6×o + 4×1
|10×(w-2) = 6×(o÷2) + 4×1 -2
-
_
|10w = 6o + 4
|10w - 20 = 3o + 2
-
6o + 4 - 20 = 3o +2
6o - 16 = 3o +2
3o = 18 /÷3
o = 6
Odp: Hasan i Ali kupili 6 owiec.

1 zad
x=3 i y=2

x-y=1
2x=y+4

x= -1 i y=0

x+1=3y
y-1=x

6 3 6