Takie pare pytanek z histori ^^ ;


1. Kiedy była bitwa pod kanami ?
2. Gdzie leża Kany ?
3. Gdzie była Kartagina ?
4. Co to Kartagina ?
5.Wymień 3 kontynenty na jakich leżało cesarstwo rzymskie (zachodnie i wschodnie ) .
6. Gdzie , są maksymalne granice imperium cesarstwa rzymskiego ( zachodniego , a potem wschodniego ) ?
7. Państwa , króte powstały na terenach zachodniej części cesarstwa rzymskieo to .. ?

8. Dam najlepszą odpowiedź jak ktoś to zrobi rzecz jasna i powie mi jak sie nazywa , albo kto śpiewa piosenke kończącą ten serial `Majke` xDD ;)

Z góry dzięki xP

3

Odpowiedzi

2010-01-30T21:05:30+01:00
1, Do starcia obu armii doszło 2 sierpnia 216 p.n.e. pod miejscowością Kanny w Apulii
2,
3, Konflikt pomiędzy Rzymem a Kartagina w 264 roku p.n.e. dał początek długotrwałym wojnom, znanym jako wojny unickie. Toczyły się one na ogromnym obszarze, rozciągającym się od Kartaginy, poprzez Półwysep Iberyjski, aż po Italię.
4, starożytne miasto-państwo w północnej Afryce na wybrzeżu Morza Śródziemnego w pobliżu dzisiejszego Tunisu, założone w IX w. p.n.e. przez Fenicjan z Tyru.
1 1 1
2010-01-30T22:10:35+01:00
1.Bitwa pod kanami była w 216r. p.n.e.
2.Kany leżą nad rzeką Aufidus ( pd. Włochy ).
3.Kartagina była w Afryce pn. nad zatoką Tunezyjską.
4.Kartagina to starożytne miasto według tradycji założone przez Fenicjan z Tyru i królową Dydonę, w 814 roku p.n.e. W 7 - 3 w. p.n,.e stolica rozległego państwa obejmującego terytoria w Afryce, na Sycylii, Sardynii, Korsyce.
5.Cesarstwo Rzymskie leżało na Europie, Afryce i Azji Mniejszej.
6.Zachód: Hiszpania, Brytania, Galia, Mauretania, Italia, Germania, Numidia
Wschód: Arabia, Egipt, Jerozolima, Damaszek, część Mezopotami, Kapadocja
7.(...) to: Brytania, Germania,Recja, Panonia, Dalmacja, Italia, Galia, Hiszpania, Mauretania, Numidia
8.Bardzo mi przykro ale nie znam odpowiedzi na to pytanie.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T22:20:08+01:00
1.Bitwa pod kanami była w 216r. p.n.e.
2.Kany leżą nad rzeką Aufidus ( pd. Włochy ).
3.Kartagina była w Afryce pn. nad zatoką Tunezyjską.
4.Konflikt pomiędzy Rzymem a Kartagina w 264 roku p.n.e. dał początek długotrwałym wojnom, znanym jako wojny unickie. Toczyły się one na ogromnym obszarze, rozciągającym się od Kartaginy, poprzez Półwysep Iberyjski, aż po Italię.
4.starożytne miasto-państwo w północnej Afryce na wybrzeżu Morza Śródziemnego w pobliżu dzisiejszego Tunisu, założone w IX w. p.n.e. przez Fenicjan z Tyru.
5.Cesarstwo Rzymskie leżało na Europie, Afryce i Azji Mniejszej.
6.Zachód: Hiszpania, Brytania, Galia, Mauretania, Italia, Germania, Numidia
Wschód: Arabia, Egipt, Jerozolima, Damaszek, część Mezopotami, Kapadocja

Piosenka z serialu Majka: Ala Boratyn – “Nie pytaj”
1 5 1