Odpowiedzi

2010-01-30T21:12:46+01:00
Ampituda czyli trzeba odjąć od największej temperatury najmniejszą, czyli:
20-(-50)=70
! to musi być dobrze bo ja to miałam niedawno na lekcji geografii ;)
a jeśli chodzi o srednią roczną to:
20+10+0+(-10)+(-20)+(-30)+(-40)+(-50)= -120
-120:8= -15
1 5 1
2010-01-30T21:49:44+01:00
Roczna amplituda:
(-50)-20=70*C
-minusa nie dopisujesz bo chodzi o to że amplituda to różnica między najmniejszą a największą temperaturą
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T22:15:36+01:00
Roczna amplituda jest to różnica pomiędzy największą a najmniejszą temperaturą.Czyli rozwiązujesz tak:
20-(-50)=70
Bo wiemy że dwa minusy przy sobie tworzą plus
1 5 1