Na wykresach przedstawiono przewodnictwo elektryczne roztworów zasad: Ba(OH)2 i NaOH podczas dodawania roztworów kwasów: HCL i H2SO4

kto sie nie na tym zna to wie że wykresem bedzie litera V. w jednym z przypadku przewodnictwo wynioslo w pewnym momencie 0. Co zmieszano?

ewentualnie link:

http://img683.imageshack.us/img683/6033/beztytuuseu.png

zalaczniki mi cos nie dzialaly

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T21:51:41+01:00
I Ba(OH)2 - H2SO4
II NaOH - HCl
2010-01-30T22:24:55+01:00
Jony wodorowe H⁺ jak również jony wodorotlenowe OH⁻ są w gruncie rzeczy odpowiedzialne za przewodnictwo roztworu .
Z I-szego wykresu wynika że zmieszano:
Ba(OH)₂ + H₂SO₄ → BaSO₄ + 2H₂O
II-gi wykres pokazuje reakcje roztworów(mocnego kwasu w naszym przypadku HCL z mocną zasadą NaOH) zatem
HCL+NaOH →NaCl+H₂O