Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T22:41:28+01:00
100^(1-log2) + 25^(log przy podstawie 16 z 4) = ?



100^(1-log2) = 100 / (100^log2) = 100/ (10^2log2) = 100/ (2^2) = 25

Korzystamy z tego ze a^(log przy podstawie a z b) = b

25^(log przy podstawie 16 z 4) = 25^(1/2) = √25 = 5


25+5 = 30

W=30

Prosze bardzo, jak cos to pytaj na gadu :)
1 5 1
2010-01-30T22:43:20+01:00
Wyrazenie mozna zapisac tak:

W=100/100 do potęgi (log2) +25 do potegi (1/2)

Korzystajac ze wzoru a^(log przy podstawie a z b) = b wychodzi:
100 do potęgi (log2)=4

W=100/4+5=30
1 1 1