W dwóch workach znajduje się fasola.Jeżeli z pierwszego worka przesypiemy do drugiego 6kg to w obu workach będzie tyle samo fasoli.Natomiast jeżeli z drugiego worka przesypiemy do pierwszego 4kg, to w pierwszym będzie dwa razy więcej fasoli niż w drugim. Ile fasoli jest w każdym worku?? rozwiąż przez równanie. I wytłumacz mi to zadanie.

2

Odpowiedzi

2010-01-30T22:40:58+01:00
X-ilosc fasoli w pierwszym worku
y-ilosc fasoli w drugim worku

uklad rownan
x-6=y+6
x+4=2(y-4)

z pierwszego rownania:
x=y+12

wstawiamy to do drugiego rownania:
y+12+4=2y-8
y=24kg

x=36kg
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T22:51:26+01:00
X- ilość fasoli w 1 worku
y- ilość fasoli w 2 worku

{x-6=y+6 (przesypywanie fasoli - z worka nr 1 odejmujemy 6 kg i przesypujemy je do worka nr 2 dodając mu te 6 kg)
{x+4=2(y-4) (przesypywanie fasoli - z worka nr 2 odejmujemy 4 kg i przesypujemy je do worka nr 1 dodając mu te 4 kg; w worku 2 jest dwa razy więcej fasoli, więc aby równość była prawdziwa należy pomnożyć zawartość drugiego worka razy dwa)

(OTRZYMALIŚMY I ROZWIĄZUJEMY)

{x-6=y+6
{x+4=2(y-4)

{x-y= 12
{x + 4 = 2y - 8

{x-y=12 | * (-1)
{x-2y = -12

{-x+y=-12
(x- 2y = -12
______+_______

-y= -24 |* (-1)

{y=24
{x=12 +24

{x=36
{y=24

Odpowiedź. W worku pierwszym jest 36 kg fasoli a w drugim 24 kg.
13 4 13