Odpowiedzi

2010-01-30T22:53:13+01:00
5 i 17 bo:

17+5 = 22

i

5x3 = 15
17-2 = 15
10 1 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T22:54:50+01:00
I liczba x
II liczba y

x+y=22
3x=y-2

x+y=22
y=3x+2

x+3x+2=22
y=3x+2

4x=20 |:4
y=3x+2

x=5
y=15+2=17

P.S. to jest układ równań, więc w klamrach musisz zapisać.
25 4 25
2010-01-30T22:55:27+01:00
Suma dwóch liczb wynosi 22. jeśli jedną z nich powiększymy 3razy a druga zmniejszymy o 2 to otrzymamy liczby równe jakie to liczby?

x-I liczba
y-II liczba

x+y=22
3x=y-2

y=22-x
3x=22-x-2

y=22-x
4x=20 /:4

y=22-x
x=5

y=22-5=17
x=5

Te liczby to 5 i 17


4 3 4