PRZYRODA 6. -zeszyt ćwiczeń.
Podaję tylko niektóre, których niewiem.
s. 6 ćw. 166
Podaj środowiska życia zwierząt [ a) środowisko wodne b) środowisko lądowe c) inny organizm żywy]. :
- dżdżownica,
- rak,
- pchła,
- gołąb,
- motyl,
-jemioła.
ćw. 169
Określ sposób odżywiania się zwierząt. Odpowiedź krótko uzasadnij. ( 3 linijki ).

3

Odpowiedzi

2010-01-30T23:26:25+01:00
Środowiska życia zwierząt :
a) środowisko wodne - rak,
b) środowisko lądowe - pchła, gołąb, dżdżownica, ,motyl
c) inny organizm żywy - jemioła
1 4 1
2010-01-30T23:45:18+01:00
A)środowisko wodne:

-rak (odżywia się roślinami, padliną, drobnymi skorupiakami np. ślimakami- ogólnie pokarm łatwo dostępny związany z tym, że rak nie porusza się zbyt szybko i nie mógłby być takim aktywnym drapieżnikiem)

b)środowisko lądowe:

-gołąb (roślinożerca, wydziobuje ziarno przy pomocy dzioba)
-motyl (pokarm roślinny- nektar kwiatowy spożywany przy pomocy trąbki- aparat ssący)
-dżdżownica (mułożercy- odżywiają się ryjąc w ziemi)
-pchła (pasożyt odżywiający się krwią przy pomocy aparatu gębowego kłująco-ssącego)
c)inny organizm żywy:
-jemioła (pasożyt, za pomocą ssawek pobiera z drzew wodę i sole mineralne)
(zależnie od podejścia nauczyciela do sprawy można by na upartego zaliczyć pchłę ;) )
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T00:58:34+01:00
1.a) środowisko wodne - rak,
b) środowisko lądowe - pchła, gołąb, dżdżownica, ,motyl
c) inny organizm żywy - jemioła
2. Zwierzęta odżywiają się zarówno innymi organizmami jak również roślinami- roślinożerne lub mięsożerne

proszę o naj...
1 4 1