Odpowiedzi

2010-01-30T23:27:55+01:00
(D2O tlenek deuteru lub HDO) Ma mniejszy iloczyn jonowy, gorsze przewodnictwo elektryczne i gorzej rozpuszcza sole niż woda zwykła.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T23:29:00+01:00
Ciężka woda to związek chemiczny, którego cząsteczka składa się z jednego atomu tlenu i dwóch atomów ciężkich izotopów wodoru: deuteru lub trytu.
79 4 79
Ja piernicze dzięki tobie dostałam 6 za to
2010-01-30T23:39:43+01:00
Ciezkaw woda jest to woda zbudowana z atomów tlenu i Deuteru. Deuter jest jednym z trzech izotopów wodoru.
Izotopy wodoru to
1. wodór na budowe wchodza elektron i proton
2. deuter na budowe wchodza elektron proton neutron
3. tryt na budowe wchodza elektron proton dwa neutrony
czyli po kolei mozna zapisac je tak. 1,1H 1,2H 1,3H, wyjasniam ze ta druga cyfra po przecinku to liczba w indeksie na dole oznaczajaca liczbe masowa.
tak bylo lepiej zapisac. Deuter stanowi znikomy procent skladu wody czasteczka skladajaca sie z dwóch atomów deutru powoduje ze jego parametry fizyczne tzn . temp topnienia i wrzenia róznia sie w malym stopniu np wrze w temp ok 101*C
a zamarza w okolo 3*C i gestosc jest równiez troche wieksza. dlatego nazywa sie ciezko.
30 4 30